Bez sídla není firma
New w Roman“,serif\’>Žijeme ve světě, ve kterém už soukromé podnikání zdomácnělo. Na různé firmy tu tím pádem můžeme narážet třeba i na každém kroku a není pochyb o tom, že jich známe obvykle docela dost. A pokud s nimi máme něco do činění, víme třeba, kde se dá která najít. Známe přece její sídlo.
Ano, takové sídlo nám umožňuje každý podnik najít. Když víme, kde tento sídlí, můžeme ho tam kontaktovat a využít tak, jak to potřebujeme. A zrovna tak ho mohou najít i další obchodní partneři, dodavatelé a odběratelé, a třeba i nejrůznější úřady a další instituce, mající s ním něco do činění.
Co z toho lze logicky vydedukovat? Přece to, že je firemní sídlo něco, bez čeho se tu rozhodně nelze obejít. Každá firma ho musí mít, aby svět nebo aspoň jeho nepatrný díl věděl, kde ji najít. A proto se takové sídlo musí zajistit už na úplném počátku jakéhokoliv byznysu. A toto nesmí chybět ani po celou následující dobu podnikání.
Jenže ne každý ze soukromníků si může dovolit takové firemní sídlo, jaké by si přál, tedy něco honosného na dobré adrese. Jenže právě něco podobného je krajně žádoucí mít. Protože sídlo vypovídá o kvalitách firmy a může také ovlivnit zákazníky. A když tedy někdo chce, aby jeho firma vzbuzovala i svým sídlem důvěru, je třeba si pořídit něco dokonalého. A pokud na to soukromník nemá nebo není dokonalá nemovitost k sehnání, může stejně dobře posloužit i virtuální sídlo Praha. Což v praxi vlastně znamená, že si podnikatel zřídí své firemní sídlo v dostatečně reprezentativní budově někoho jiného. Může si tam nechat třeba doručovat korespondenci, může si tuto nechat zpracovávat a přeposílat, lze se tu setkávat i s úředníky či klienty, a to aniž by si podnikatel tento objekt pro svou firmu koupil.
A díky tomu, že je tu jenom omezená možnost využití takového sídla, nestojí to ani žádné velké peníze. A může si to tak dovolit kterýkoliv z podnikatelů.