Jak si zvýšit sledovanost?
K tomu, aby byla ta která konkrétní internetová stránka úspěšná, je jí zapotřebí sledovanost. Čím větší, tím lepší. A pokud jí sledovanost schází nebo se drží při zemi, není vlastně žádný důvod k tomu, aby uvedená stránka dále existovala. Není k ničemu, když se poselství, jež je na ní sdělováno, nedostane k těm, jimž je určeno.
Ovšem je logické, že je hloupost mazat takové weby, jež nejsou sledovány. Protože i na těch se mohou nabízet zajímavé a důležité věci, i zde se mohou skrývat hodnoty, ne-li vysloveně poklady. A ztrátou všeho, co se v tuto chvíli neosvědčuje, by navíc došlo k výraznému omezení plurality, internet by ovládlo těch několik málo webů, jimž je momentálně přáno. A mohlo by to skončit klidně i virtuální totalitou, o niž nelze stát.
Ovšem jak to udělat, aby se těšila oblibě právě ta či ona stránka? Jak to zařídit, aby se vyšplhala vzhůru i taková, jíž nyní na internetu pšenka nekvete?
K tomuto účelu slouží optimalizace. Tedy soubor kroků, které činí tu kterou stránku atraktivnější pro internetové vyhledavače, tedy pro ty, kdo rozhodují o tom, nakolik je ta která prezentace úspěšná.
Součástmi této optimalizace jsou:
- kontrola daného webu a odstranění nedostatků, jež by se na něm mohly vyskytovat
- volba těch nejideálnějších klíčových slov
- psaní zajímavých článků neboli copywriting Seolight
- tvorba zpětných odkazů, přesměrovávajících sem návštěvníky z jiných stránek
- a provádění náležité reklamní kampaně
Pouze odborným prováděním těchto kroků specialisty lze dosáhnout kýžených výsledků. Tedy zlepšení pozice dotyčné stránky ve vyhledavačích, což má za následek vyšší sledovanost. Takovou, jež nejen dobře vypadá, ale navíc přináší i ovoce. Protože jenom stránka, jíž se dostává pozornosti, může zdárně šířit to, co je na ní uváděno.
Což je vlastně smysl internetových stránek a důvod pro jejich existenci.